Bookfest 13 și superstițiile mele legate de cărți


Voi aveți superstiții legate de cărți sau citit? Eu am, iar zilele trecute când am dat peste un anunț despre cea de-a 13 ediție a Salonului Internațional de Carte Bookfest ce va avea loc între  30 mai și 3 iunie în noul pavilion B2 de la Romexpo, mi-am amintit de ele. 

Și pentru că tot mi-a sărit în ochi cifra 13, norocoasă pentru mine, haideți să vă povestesc care sunt superstițiile mele legate de cărți și citit. 

Recunosc că le-am adunat de-a lungul vremii, unele dintre ele le-am citit prin alte părți dar m-au făcut să spun "pe bune și mie mi se întâmplă asta", altele le-am adoptat pur și simplu din familie, părinții fiind cititori înrăiți și cu mare dragoste față de cărți.




1. Trebuie să termini ce ai început - deși mulți oameni "încearcă" câteva pagini dintr-o carte după care decid dacă o citesc sau nu, eu odată ce deschid o carte o citesc până la sfârșit "că așa e bine" mi--a spus mama în copilărie.

2. Nu îndoi colțurile paginilor - cărțile se vor răzbuna cu siguranță și nu vei avea parte de o lectură plăcută! 

3. Dacă te uiți după o carte anume sigur vei găsi alte 5 cărți ce îți vor face cu ochiul. Asta mi se întâmpla frecvent în copilărie când obligată fiind să citesc Dikens, găseam cel puțin 5 cărți ce mi-ar fi plăcut să le citesc.

4. Dacă treci pe lângă o librărie sau stand de cărți e musai să te oprești. Dacă nu o vei face sigur vei rata cartea pe care o cauți demult dar nu ai găsit-o în căutările tale.

5. Întotdeauna ia cu tine, mai ales în vacanță, o carte în plus. Sigur cea pe care îți dorești să o citești se va termina prea repede șî vei fi nevoit să citești reviste sau ziare locale.

6. Nu strica, rupe sau îndoi cărțile. De câte ori vei face asta o zână va muri.


7. Nu citi niciodată prima dată ultima pagină a cărții. Asta îți va aduce ghinion și subiectul cărții nu te va "prinde".

Aștept să-mi spuneți superstițiile voastre în legătură cu cărțile sau cu cititul șî poate ne întâlnim la Bookfest. Intrarea va fi liberă, iar copiii vor fi vedete ale acestei ediții, care prinde sărbătoarea de 1 iunie chiar în mijlocul celor cinci zile de Bookfest.

Invitatul de onoare din acest an este reprezentat de Statele Unite ale Americii, un spațiu unde superstiția legată de numărul 13 se regăsește într-o mulțime de povești, multe dintre ele subiecte de romane și filme.Bookfest.






Comentarii