Ți-e dor de prieteni? Spune-le!


Astăzi vreau să vorbesc despre prietenie. Despre prieteni buni din copilărie, alături de care ai petrecut o mulțime de momente speciale, frumoase, haioase dar pe care, din cauza schimbărilor din viața ta sau a lor, nu i-ai mai văzut de ceva timp. Dar cum destinul este întotdeauna pus pe șotii, atunci când te aștepți mai puțin, te reunește cu cei dragi. Mi-e dor de prietenele mele Aurora (Hotel Aurora Mamaia) și Constanța (orașul mozaic al sufletului meu) și vreau să știe că ne vom revedea în curând.


Dragă Aurora, ne știm de când eram mici, ei bine, tu puțin mai mare decât mine, doar te-ai născut prin 1961. Frumoasă, înaltă și zveltă, întotdeauna cu un zâmbet cald, stăteai pe malul mării și mă așteptai. În fiecare an. Iar eu veneam la tine cu dorul în suflet și cu bucuria de revedea pe cineva drag. Asta până când viața mea s-a schimbat și m-a purtat departe de tine. M-am căsătorit, avem o fetiță și m-am întors la tine, la prietena mea din copilărie. Te-am găsit schimbată, înnoită, mai frumoasă decât te știam. Am găsit lucruri noi la tine care m-au bucurat nespus. 














Camere renovate, extrem de curate și aranjate în nuanțe de albastru (doar știi cât îmi place culoarea aceasta), 2 piscine, una pentru adulți și una pentru copii, dotate cu tehnici moderne de tratare a apei care includ sterilizatoare UV, ozon și minimul de clor necesar (deci se poate bălăci și fetița mea cu piele sensibilă și vom avea astfel parte de multă distracție la piscină), conexiunea la internet disponibilă în tot complexul (l-ai făcut fericit pe soțul meu) precum și barul de la piscină pe care îl găsim minunat. Dar nu te-ai schimbat cu totul! Și bine ai făcut. Căldura, amabilitatea și mâncarea deosebită cu care ne primești acum, sunt la fel ca întotdeauna!


 


Pe balconul camerei cu vedere la mare, mă las cuprinsă de amintiri și gândul mă poartă spre prietena noastră de suflet Constanța. Nici pe ea nu am mai văzut-o de ceva vreme și chiar îi sunt datoare copilei mele să le fac cunoștință. Dar pentru că ma știți bine amândouă, le voi face cunoștință în stilul meu propriu. Îi voi arăta la început ce atracții ale Constanței m-au fermecat pe mine și apoi alte obiective turistice ale Constanței.

Voi începe cu favorita mea de pe strada Zambaccian, Vila Șuțu, ridicată în stil maur în secolul XIX, pe un colț de stâncă deasupra Portului Tomis. 


foto - wall-street.ro

Vom trece apoi, pe la clădirea BNR din Piața Ovidiu, care a găzduit cel mai luxos hotel – Mercur, situată vizavi de Edificiul Roman cu Mozaic și care are în spate portul turistic Tomis. 


sursa: Observatorul de Constanța

O să vedem prima primărie a orașului construită în 1893, ce adăpostește acum Muzeul Popular de Artă. Vom mai face câțiva pași și vom admira Geamia Hunchiar („guvernator“, în limba turcă), construită din pietrele zidului de apărare al orașului, Nu departe, pe strada Callatis vom găsi Biserica Armenească Sfânta Maria iar la mică distanță, Biserica Greacă Metamorphosis, pe strada Mircea cel Bătrân. Este primul locaș de cult creștin din Constanța.
sursa:freakz.ro

Stradela Vântului, cea mai îngustă stradă a Constanței, unde abia au loc să treacă trei oameni umăr la umăr o vom străbate la pas și vom ajunge la Biserica Romano-Catolică Sfântul Anton de Padova, construită doar din cărămidă roșie, căutată chiar și de musulmani pentru minunile patronului spiritual serbat la 13 iunie prin procesiunea crinilor. 


sursa: Litoralul Românesc


În apropiere, în Moscheea Carol I, cel mai mare locaș de cult musulman din țară, se află covorul lui Abdul Hamid, unul dintre cele mai vechi covoare orientale din Europa. Covorul, care are o suprafață de 144 metri pătrați și cântărește aproape 500 kilograme,

Vom încheia turul „micilor mele secrete constănțene” cu vila Pariano, clădirea în stil brâncovenesc unde își are sediul Muzeul Ion Jalea, artistul plastic ce a sculptat cu o singură mână. Muzeul este situat chiar deasupra falezei Cazinoului, deci vom vedea și doar ce a mai rămas (din păcate) din faimosul Cazino, aflat în vecinătatea celui mai vechi bulevard al Constanței – Elisabeta. 



sursa:adevărul.ro
La capătul bulevardului, faleza este păzită de Farul Genovez ce are o formă octogonală, fiind construit din blocuri de piatră cioplită, legate între ele cu nisip de mare, scoici și var. Alături de far vom saluta marinărește fostul Hotel Carol, actualul Comandament al Marinei.


sursa: merglamare.ro

Și după tot acest periplu ne vom delecta, în timp ce o voi admira pe vechea mea prietenă Constanța, cu pită (plăcintă) machedonească și senzaționala cafea turcească tare de la o anumită cafenea din Piața Ovidiu.

În zilele următoare, după ce ne vom petrece timpul în compania Aurorei, vom face turul Constanței pe care îl știe toată lumea. Vom vizita Complexul Muzeal de Științe ale Naturii (care cuprinde Delfinariu, Planetariu și micro Delta), Teatrul Fantasio (ce frumos era în copilăria mea acolo!), Aqua Magic (doar e foarte aproape de Hotel Aurora Mamaia) și alte destinații trecute în ghidurile de călătorii. Sunt curioasă de părerea pe care și-o va face fetița mea despre prietena mea Constanța.

Mi-a fost dor de prietenele mele dragi și promit să nu mai las timpul să ne despartă! Vă invit și pe voi, mai noii mei prieteni să le cunoașteți.




Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018

Comentarii