Vacanțe speciale pe aripi de dor



În fiecare an, în martie spre sfârșit, mă gândesc la Cuba. Nu am vizitat încă această destinație exotică, dar am senzația că o știu de când m-am născut. Cred că o mică celulă din corpul meu este legată de Cuba, de Havana și frumoasele sale povești. De ce în martie? De ce Cuba? În martie era ziua tatălui meu, un om extraordinar, care a călătorit mult la viața lui, în multe țări și mai multe continente și care avea darul de a povesti într-un mod unic, mai departe de atracții turistice și peisaje, despre oamenii pe care îi întâlnea și viața lor plasată în cultura și istoria țării de origine.



De ce Cuba? Pentru că această țară a ocupat un loc aparte în inima lui, pentru că acum 45 de ani a petrecut 3 luni, punând bazele unei fabrici de miere în Havana, pentru că la foarte scurt timp de la întoarcerea lui am fost concepută. Cred că o mică celulă din corpul meu este legată de Cuba, de Havana și frumoasele sale povești și undeva în ADN-ul meu există o parte din soarele, căldura, plajele și experiențele Cubei.

Am crescut cu povești despre Cuba, în anii aceia în care nu prea auzeai multe povești din afară, m-am imaginat pe plajele cu nisip fin și apa de un albastru ireal. Tata spunea că plajele din Cuba sunt dintre cele mai frumoase din lume. Că nisipul este atât de fin și se îmbină perfect cu valurile oceanului și umbra palmierilor. Am ascultat, la început fără să realizez prea mult ce înseamnă, istorisiri despre trabucuri lucrate manual, pe picioarele bronzate ale femeilor cubaneze, despre căldura, tradițiile, frumusețea dar și greutatea vieții din Havana.

Am inspirat cu ochii închiși, aerul molatic învârtit de câte un ventilator uitat de timp în funcțiune, aer cu arome de rom Havana, cafea, trabuc și Caraibe. 

Ascult și acum oceanul, ce răzbate din rapana uriașă pe care o am din Cuba și pe care o păstrez alături de steaua de mare uriașă primită în dar de tatăl meu de la ziaristul cubanez care a scris un articol pe prima pagină a cotidianului cubanez despre el. A fost o întâmplare haioasă ce merită povestită. Tatăl meu împreună cu echipa de români s-au dus într-o zi liberă la cules de tutun. La un moment dat, tata a văzut un scorpion și normal, ca orice european neobișnuit cu scorpionii a luat-o la fugă mâncând pământul. S-a oprit după câteva sute de metri, când a observat că toți cubanezi râdeau cu poftă. Așa a aflat tata că există și scorpioni neveninoși. A doua zi în ziar a apărut un titlu de genul "Inginer român, campion la alergat. S-a speriat de un scorpion" și descrierea întâmplării.

Cuba este o destinație exotică pentru o vacanță specială. Este o îmbinare unică de frumos și vechi. 
Cuba este o aventură! Este o destinație specială! spunea tatăl meu însuflețit. Este un paradis natural care te cucerește oricât de pretențios ai fi. Nu pot să spun ce i-a plăcut cel mai mult. Poate oamenii. Sunt fascinanți, spunea el. Sunt veseli și senini. Deși nu sunt bogați știu sa se distreze. Dansează indiferent de vârstă. 

Iar muzica este ....este minunată! Cine nu a ascultat vreodată măcar puțin Buena Vista Social Club. Melancolie, dulceață împletite cu bucuria de a trăi. Am înțeles că la fiecare colț de stradă găsești trupe ce sunt dispuse să cânte orice le ceri. Ce poate fi mai frumos?!

Nu știu ce aș vizita mai întâi. Havana cea atât de familiară din povestiri sau superbele plaje din Varadero sau Cayo Largo. Cred că e o țară pe care trebuie să o descoperi cu totul: cu orașele Trinidad, Santiago de Cuba, sau chiar Guantanamo, cu insulele în care ajungi rapid cu avionul din Havana.

Când ar fi oare cel mai bine să plec să-mi împlinesc visul? Am căutat pe internet oferte de vacanțe speciale și primul site găsit a fost chiar CND Vacanțe Speciale. Am sunat la telefonul lor, pentru că oferta de pe internet nu avea cuprinsă Cuba și am vorbit pentru prima dată cu un agent de turism care știa despre ce vorbește și extrem de bine pregătit. Felicitări domnule Cristian Ghiță!

In cele 10 minute de conversație, am aflat că pentru o vacanță în Cuba cel mai bun anotimp este din octombrie - martie, ce e frumos de vizitat (evident în funcție de ce îți dorești), că fiind o destinație exotică nu e chiar foarte ieftină (sincer, nici nu mă așteptam să fie). Apoi a reușit să mă transporte cu gândul în alte cred 20 de destinații speciale pentru vacanțe speciale: Singapore, Thailanda, Sri Lanka, Mauritius, Dubai, India, Japonia, Rusia, Bali, Republica Dominicană, Kuala Lumpur și altele pe care nu am reușit să le rețin.

Mă uitam pe geam la peisajul hibernal al Bucureștiului, ascultam descrieri ale unor vacanțe recomandate și însorite și gândul îmi zbura pe aripi de dor! Aș merge în toate aceste locuri și încă în multe altele! Pentru că eu cred că este foarte important să visezi chiar dacă n-ai toate cele necesare să mergi unde ai vrea. Când îți dorești ceva suficient de mult, se va întâmpla cu siguranță. 

Mulțumesc CND Turism Vacanțe Speciale și domnului Cristian Ghiță pentru că m-ați purtat (deocamdată) doar pe aripi de dor spre destinația specială sufletului meu! 


Dar voi, ce destinație exotică aveți în suflet?










Articol scris cu sufletul pentru Spring SuperBlog 2018

Comentarii