Mai mult decât culoare. Evoluție

Unele lucruri nu se schimbă niciodată! Și foarte bine fac. Altele evoluează și îți dau sentimentul acela fain că timpul nu s-a scurs degeaba!

Copila mea e aproape adolescentă! Uauu ce chestie măreață ai descoperit, veți zice mulți dintre voi pe bună dreptate. Normal că știu că e aproape adolescentă, pentru că o am lângă mine în fiecare zi și conform anului de naștere da, e aproape adolescentă. Doar că momentul acela bine determinat în timp și spațiu, unic, în care realizezi că da, chiar a trecut timpul este foarte uau.

Zilele trecute, într-o zi de cod portocaliu și liber de la școală, îmi găsesc copila în fața oglinzii din baie, cu noua gamă de machiaj lansată de Farmec, primită cadou de 8 Martie de la soțul meu.

Picioarele mi s-au înmuiat instantaneu, nervii au urcat la cote nebănuite și ca o leoaică ce își apără puii am vrut să ridic tonul: Nu le atinge, sunt ale mele! Dar cu fracțiune de secundă înainte, ochii mi-au picat pe sticla de demachiant și lapte de corp Doina. De la Farmec. Brusc, m-am transportat cu vreo treizeci și ceva de ani în urmă. Eram aproape adolescentă și plăcerea mea era să dau iama în dulăpiorul cu farduri și creme al mamei. Doina era tot acolo. Tot de la Farmec. Unele lucruri nu se schimbă niciodată! Și foarte bine fac.

Mi-am amintit de răbdarea mamei cu care îmi explica la ce și cum se folosește fardul de pleoape, rimelul, ce efect are fondul de ten și pudra și de primele mele machiaje...

Înapoi în prezent. Doi ochi mari albaștrii, ușor mirați de reacția netranspusă în fapte sau vorbe întipărită pe fața mea, mă priveau așteptând verdictul. În apărarea ei, îmi spune:

- Nu te îngrijora mami, machiajul e ca o pictură. Folosești puțin din culori, repari unde e cazul, mai pui puțină inspirație și gata. Vezi că știu? Nu e așa de complicat. În plus am citit pe net despre produse de machiaj și despre Gerovital Beauty. Știu că au beneficii certificate: hidratare, protecție, rezistență îndelungată, matifiere. Au ingrediente active de ultimă generație: acid hialuronic, pudră de diamant, vitamina E. Bine, nu știu eu chiar tot ce înseamnă asta, dar vezi că m-am interesat înainte. Lasă-mă să te machiez și în timpul ăsta îmi explici tu ce n-am înțeles. Vrei?

Am acceptat mecanic, uimită încă de cunoștințele și interesul ei despre cosmetica decorativă. Pe măsură ce își construia opera de artă încercam să-i explic că în funcție de vârstă și de ten alegi produsele de machiaj. 

- De exemplu creionul dermatograf, se poate folosi la orice vârstă pentru a-ți sublinia sau corecta linia ochiului. Culoarea fardurilor o asortez cu ochii dar și cu ținuta. Rimelul îl aleg în funcție de efectul pe care doresc să-l obțin: Mascara Supreme Lash de exemplu, definește genele, le face să pară mai voluminoase și mai alungite sau Mascara Devil Lash pentru densitatea, volumul și curbarea de care ai nevoie. La fel se întâmplă și cu rujurile. Eu am ales un Ruj Cremos cu Acid Hialuronic pentru că mă ajută iarna când am buzele uscate, dar vara prefer un Ruj Mat tot cu Acid Hialuronic, un ruj lichid mai rezistent sau doar balsam de buze. Mai mult decât culoare, produsele de machiaj trebuie să asigure un aspect natural și îngrijit. Mai ales că le folosești în fiecare zi. De aceea e important să fie de calitate, am adăugat eu pe final.

- Gata! Am terminat! Ești cool! Acum pot să mă machiez și eu? Ah, și încă ceva: poate în weekend intrăm pe magazinul online www.farmec.ro. Am văzut că au și niște nuanțe superbe pentru lac de unghii din gama Gerovital Beauty, care ți s-ar potrivi.


Acesta a fost momentul meu uau! Am respirat adânc, m-am așezat pe marginea căzii și m-am privit în oglindă. În fața mea stătea timpul. Un timp frumos, fericit, un timp care nu a trecut degeaba. A evoluat!



Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018!

Comentarii