Tineri frumoși ai zilelor noastre


Recunosc sincer: am greșit. Cu ce? Prin modul în care, deși mamă, am văzut și judecat tânăra generație și mă refer în special la adolescenți. De când am început acest blog, am vizitat zeci de pagini de facebook, am citit sute de articole, gânduri și păreri exprimate de tineri. Și spre uimirea mea, am constatat că această generație de adolescenți are o viziune asupra vieții cu mult mai matură decât o avea generația mea de exemplu.
Dar cum se face că această viziune, aceste gânduri nu ajung în spațiul public? De ce auzim doar că adolescenții din ziua de azi sunt groaznici, nu au nimic în cap, nu îi interesează nimic? De ce sunt scoase în față (cu mici excepții excepționale) doar cazurile de violenta, droguri sau eșecuri?
Și oare i-a întrebat cineva pe tineri ce părere au despre aceste lucruri? Dar sincer, deschis și fără prejudecăți?
Tinerii de azi sunt generația care poarta "stigmatul" tehnologiei, dar aproape nimeni nu a săpat mai adânc în sufletul și mintea lor pentru a afla cum "văd" și cum folosesc ei această tehnologie.Cu siguranță am fi surprinși de răspunsurile lor. Și până la urmă cu toții beneficiem de această tehnologie, mai mult sau mai puțin, în funcție de disponibilitatea și deschiderea noastră către nou.
Tinerii și adolescenții de azi folosesc de multe ori tehnologia ca substitut la lipsa de atenție  din mediul familial sau școlar: Prin utilizarea acestei tehnologii au posibilitatea de a-și exprima opiniile și viziunile fără a fi judecați.
Cu toții am trecut prin etapa rebelă a adolescenței. Să nu fim ipocriți și să ne aducem aminte: generația rock &roll (a părinților noștri), generația Cenaclului Flacăra, generația rock, punk, Depeche Mode (și câte or mai fi fost...). Am fost blamați, arătați cu degetul, dar la final am ieșit mai întăriți, cu concepții despre viață și lume mai bune sau mai rele și am ajuns azi generațiile care arătăm cu degetul și dăm verdicte.
Ne-am dorit și noi, așa cum doresc și adolescenții de azi (în marea lor majoritate), ca cineva să "se așeze cu noi la masă" și să ne întrebe: Care-i treaba? Tu ce părere ai?
Și dacă generația mea de actuali părinți nu prea a avut parte de astfel de discuții și am acum ne este greu să ne exprimăm opiniile în spațiul public sau să ne "batem" pentru ideile noastre, generațiile de azi, merită o șansă în plus! Putem să le-o acordăm foarte ușor. Și culmea e, ca tocmai datorită tehnologiei!
Așadar, adolescenți și tineri, voi ce părere aveți? Despre ce? Pai, despre orice tine de viață, despre educație, despre familie și oameni apropiați, despre problemele care vă frământă. Exprimați, argumentați și  dați idei așa cum doar voi o puteți face! Cu ajutorul tehnologiei arătați generației mele că meritați să fiți luați în seamă, că și voi ca multe generații înaintea voastră ați fost judecați greșit și că tehnologia este deja normalul prezentului.

Alte articole pe tema tinerilor: Teeneri și poveștile lor frumoase, Cum e să fii un adolescent super și cool - povestea lui Dan Hurduc, Multipla campioană, adolescentă de excepție - Povestea Adelei Stanciu sau aici

Comentarii